شامپو مناسب مو

انتخاب شامپوی مناسب مو

شامپو مناسب مو

جهت انتخاب شامپوی خوب و مناسب جنس مو و پوست و هدف از استفاده از آن را مشخص کنید. استفاده از شامپوی مناسب جلوی ریزش مو و آسیب به آن را خواهد گرفت

شامپو مناسب انواع موها

اگر موهایتان خشک یا چرب، رنگ رشده و یا فر شده است. شامپو مناسب آن را تهیه کنید. فاکتور های زیادی در شامپوهای مختلف هست: مرطوب کنندگی، پاک کنندگی، تنظیم چربی، آبرسانی، نرم کردگی و خاصیت ضد ریزش. این موارد را با توجه به موی خود در نظر بگیرید.

پیدا کردن جنس پوست سر قبل از اینکه شامپوی خود را انتخاب کنید، بسیار مهم است. بهتر است که بدانید شامپوی مورد نظرتان چگونه استفاده می شود و تاثیر آن روی نوع مو و پوست سر شما چیست.

شامپو به منظور تمیز کردن مو و کثیفی پوست سر طراحی شده است.  در حالی که ممکن است شما به یک عامل پاک کننده مو فکر کنید اما باید پوست سرتان را نیز در نظر بگیرید. بدانید که شامپو برای پوست سر و نرم کننده برای موهای شما است.

اگر پوست سر چرب و موهای خشک دارید، که بسیار معمول و رایج است باید یک شامپو انتخاب کنید که مخصوص پوست چرب است و یک نرم کننده ای که مخصوص موهای خشک است و باعث آبرسانی مو می شود.

شامپوی مناسب

شامپوی مناسب موی چرب

دنبال برچسب های بگردید که در آن حجم، تقویت یا تعادل مو ذکر شده است. این علائم به هضم روغن بیش از حد کمک میکند. شامپو های روزانه میتواند یک کمک بزرگی برای شرایط فوق باشد، اما مراقب باشید که پوست سرتان را بیش از حد خشک نکنید. خشک شدن بیش از حد ممکن است تولید سبوم و روغن بیشتر را تحریک کند.

شامپوی مناسب موی خشک

  • از شامپوهایی که حجم دهنده و تقویت کننده هستند، اجتناب کنید. این محصولات میتوانند رطوبت پوست سرتان را از بین ببرند.
  • برای پوست سری که فقط کمی خشک و بدون خارش است، به دنبال شامپو هایی بگردید که رطوبت، آبرسانی و نرم کنندگی پوست سر را افزایش می دهند. این محصولات باعث حفظ رطوبت می شوند و برای پوست سر شما مناسب است.
  • اگر پوست سر بسیار خشک دارید شامپو های را که مخصوص پوست سر خشک هستند را استفاده کنید. اغلب مواد تشکیل دهنده آنها منتول و درخت چای است که میتواند به رطوبت رسانی کمک کنند.
  • شامپوی حاوی نیوکسین نیز میتواند برای موهای خشک مناسب باشد.
  • از شامپو های که حاوی سولفات هستند اجتناب کنید ، زیرا پوست سر و مو را بسیار خشک میکند.
 

شامپوی مناسب موی رنگ شده

شامپوها و نرم کننده های مخصوص موهای رنگ شده حاوی موادی هستند که تا حدی می‎توانند در برابر اشعه UV آفتاب از مو مراقبت می کنند اما این شامپوها تا زمانی که استفاده می‎شود موثر است و اثر درمانی آن کوتاه مدت است. شامپوهای با پ هاش 6 یا 7 که خنثی هستند و اسیدیته سبک دارند، سبب کاهش تورم مو و کاهش به هم ریختگی لایه خارجی کوتیکولی مو خواهد شد.

شامپوی ضد شوره

شامپوهای ضد شوره کف سر را از شوره پاک می نند و پوست سر را به خوبی تمیز می کنند . برخی دیگر از این شامپوها حاوی ترکیباتی هستند که از رشد باکتری شوره جلوگیری کرده وسبب تنظیم PH کف سر می شوند.

شامپوی ضد ریزش

شامپو ضد ریزش مانند شامپو ضد ریزش سورانی با ‌فعال‌سازی و تقویت پیاز مو، باعث افزایش تعداد موهای موجود درمرحله رشد شده و جریان‌خون مویرگی پوست‌سر را افزایش می‌دهد. از‌دیگر ویژگی‌های این‌شامپو می‌توان به خاصیت حجم‌دهندگی و افزایش ضخامت موهای کم‌حجم و نازک اشاره‌کرد.

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه